. a
منتديات سندباد
نعتذر تم ايقاف التسجيل في المنتدى بسبب عرض المنتدى للبيع

 
 
. مساحة اعلانية مساحة اعلانية
 

  ((((((((((((((   المنتدى للبيع .....التفاصيل   )))))))))))))
 
حراج السعودية مبوبة مصر مبوبة السعودية توظيف مصر عقار السعودية خدمات السعودية عقار مصر توظيف السعودية خدمات مصر
حراج مصر اعلانات فلسطين اعلانات عمان اعلانات ليبيا اعلانات سوريا اعلانات الاردن اعلانات قطر اعلانات الامارات اعلانات البحرين
اعلانات الكويت اعلانات السودان اعلانات المغرب اعلانات لبنان اعلانات تونس اعلانات اليمن اعلانات الجزائر اعلانات العراق اعلانات عالمية

منتديات ســــندباد

  قناة سندباد على اليوتيوب صفحتنا على الفيس بوك مواقع مميزة وناجحة للبيع   اضغط هنا  
   
الكلمات الدلالية قروبات نسخة كفية
   
روابط مفيدة طلب كود تفعيل العضوية تفعيل العضوية استرجاع كلمة المرور اخر واحدث المشاركات
   

ملاحظة مهمه جدا اي معلن ينشر اعلانه خارج قسم الاعلانات المبوبة او قسم الاعلانات بالمجتمعات العربية سيتم حذف جميع اعلانات المعلن والغاء عضويته وحضر دخولة 
لذلك الرجاء نشر الاعلانات بالاقسام المخصصة لها  وبالتوفيق للجميع

 

العودة   منتديات سندباد > المنتديات العامة > منتدى الحوار الجاد والهادف
التعليمـــات التقويم البحث مشاركات اليوم اجعل كافة الأقسام مقروءة

منتدى الحوار الجاد والهادف الرأى و الرأى الآخر فى حوارات هادفة و مناقشات بناءة بصدق و نزاهة و موضوعية

عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟

منتدى الحوار الجاد والهادف


إضافة رد
 
LinkBack أدوات الموضوع إبحث في الموضوع انواع عرض الموضوع
قديم 06-22-2011, 03:05 PM   #1

عضو مميز vip

 
الصورة الرمزية امة الرحمان

 







معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :امة الرحمان غير متواجد حالياً
 

افتراضي عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟




ازيكم ياجماعه عاملين ايه

بما ان هنا الشارع مليان شباب
بسم الله ماشاء الله
يسدوا عين الشمس قلت اختارلى واحد فيهم واتجوزه

وعشان كده عملت الاعلان ده


انا عايزه اتجوز
الاعلان للشباب فقط
البنات اللى داخله لزوم الحقد والنفسنه
تطلع بره
مش عايزين قر من اولها


** تحذير شديد اللهجه
هذا الموضوع لاينتقد ابدا البنت التى تقوم بعمل اعلان
على المنتديات تبحث فيه عن زوج ولكنى
اطرح من خلال الموضوع نظره كلا من الولد والبنت لزوج وزوجه المستقبل






انا ياناس هحكى لكم وانتوا احكموا
انا ليه عملت الاعلان


انا كل ماامشى فى المنتديات ادحرج
فى توبيك
اللى تدخل تقول انتى لسه ماتجوزتيش ياموكوسه طيب تعالى ورايا على التوبيك

ده وانتى هتلاقى فيه الحل السريع لايجاد ابو سريع
خدى الدعاء ده وقوليه الصبح وبالليل وبين الوجبات ولازم تكونى واخده شاورعشان يجيب المفيد و تعبك مايطلعش على واحد من ايام العبيد ........



واالمصيبه بقى انى ساكته وكاتمه فى قلبى بس اللى قاهرنى ان

كل ما حد يشوفنى ايه ياشيكو مفيش جديد؟؟

ارد والله ابدا لسه النصيب ماجاش

طيب ياحبيبتى ربنا يبعت

اها والنبى دعواتكم معانا


امشى شويه اقابل واحده تانيه قبل ماتتحقق منى اذا كنت انا المدعى عليها شيكو ولا لا
عنيها ترشق فى صوابعى

ايه يابت ياشيكو انتى لسه ماتجوزتيش ارد واقول لسه ابن الناس ال........... "الرقابه حذفت"

ماجاش الغايب حجته معاه بقى

ايه ده كله ايه ده كله

ماهو الراجل جاى جاى يارجاله هو هيروح فين يعنى ربنا يبعتوا بالسلامة

بس بيجهز نفسه ويستعد للهم اللى هيشيله

ويصبروا على اللى هيشفوا بعد كده

دا هيشوف ايام سودا بعيد عنكم اى والله اسالنونى انا


والواحد يشوف الكلام ده يحس ان العمر بيضيع منه مع اننا لسه صغيرين فى عز شبابنا

ده احنا لسه مخلصين دراسه يعنى لسه طازه


وعشان كده بقى قررت انى اعمل اعلان وانزله فى
الشارع

ماهوانا مش لاقيه غير شبابنا اللى هنا

تدبيس تدبيس من الاخر

شششششششششششش

عايزه
اركز وانا بقولكم مواصفاتى عشان نكون على نور من اولها

هى
اللى هى انا يعنى


" بيضاء اللون – ممشوقه القوام – عريضه المنكبين- دلوعه – قويه الشكيمه – مش عارفه فى حاجه اسمها المجانس والترابس والمحابس
المهم موجوده يعنى ماتقلقوش
- قلب حنون- عطوفه – متواضعه –سخيه "مش سخيفه ياخفيف انت وهى "اقدس الحياه الزوجيه –

لدى وظيفه محترمه امتلك شقه فارهه – اشارك فى الاعمال المنزليه

الباقيه تاتى مش هقول على كل الامكانيات كده مره واحده ........"

V

V
V
V
v




هو مواصفاته

"اهو راجل والسلام "




واحده من البنات هتطلعلى تقولى

يالهويز ياشيكو اعلان كده فى الشارع يابت اتكسفى


معلش بقى يابنات انا مش هتكسف اها ياجماعه اصلى هموت من الغيظ




دلوقتى تفتح التليفزيون تلاقى التتر
طويل عريض البت منزله لسته مواصفات عن نفسها اللى مدلعه واللى مولعه واللى رومانسيه واللى هيفا واللى خايفه واللى تافهه واللى .. واللى



ومش احنا وبس انا مش بحب انحاز للجنس الناعم ولا الخشن
وعشان كده لازم اوبخ الشباب اصلى بموت فى الشتيمه
اللى برضوا مايقلوش عننا فى الموضوع ده

بس على الاقل احنا ولينا عذرنا انما هما بقى بشوف منهم حاجات يالهويز ببقى عايزه الطم



اللى يقول وسيم طويل. عريض. شعر الصدر حسين. بدى بيلدنج
لا اعمل وليس لدى شقه ولكنى حنون امور زى العصفور "على اساس انى هتجوز فرفور"

وعايز واحده تمتلك شقه وعربيه ووظيفه كمان ليا اها اومال ايه هصرف على نفسى يكونش ده اللى فاضل

والله وبقيتى تكتبى شعر ياشوشو


ايه اللى حصل ياناس مابقاش فى دم ولا احساس البنت بقى هو زوج المستقبل فى نظرها بالشكل ده


والواد مابقاش فى نخوه ولا رجوله عامل اعلان طويل عريض بتدور فيه على واحده تصرف عليك
والمصيبه ان معظمهم مش شغالين عاطلين وعايزين واحده تصرف عليهم
وهى ديه مواصفاتك فى زوجه المتستقبل شعرها طويل وعنيها حمرا



انا بجد معترضه اشد الاعتراض على اللى بيحصل ده
لو حد موافق عليه لاسباب معينه وحياه باباه ومامته يجى يوعينى ويفهمنى




عرفتوا بقى انا ليه عايزه اتجوز

دلوقتى عايزه بقى اتناقش معاكم فى الموضوع ده

اشوف احلى تفاعل فيك ياشارع

وعايزه عرسان بالهبل

فى رعايه الله




التوقيع

ياذاكر الاصحابِ كن متأدباً واعرف عظيم منازلَ الأصحابِ

هم صفوةً رفعو بصحبةِ أحمدَ وبذاك قد خصو من الوهاب


من مواضيع امة الرحمان :

0 حلم يتكرر و لم افهمه
0 جازكم الله كل الخير
0 ارجو تفسير حلمي
0 هل يؤخذ الرضيع للبحر
0 عــــــاجل الله يباركلكم

  رد مع اقتباس
قديم 06-22-2011, 07:08 PM   #2

عضو مميز vip

 
الصورة الرمزية امة الرحمان

 







معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :امة الرحمان غير متواجد حالياً
 

افتراضي رد: عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟


للامانة منقول لانو عجبي.. موضوع مهم و مطروح بطريقة كومدية



من مواضيع امة الرحمان :

0 لكل من له حساب على الفايس بوك عــاجل ساعدونــي
0 عــــــاجل الله يباركلكم
0 لعبة للفتيات "صفات فيك او لا"
0 مخنوقة
0 جازكم الله كل الخير

  رد مع اقتباس
قديم 06-23-2011, 02:39 PM   #3

عضو مميز vip

 
الصورة الرمزية rady82

 








معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :rady82 غير متواجد حالياً
 

Cs01 رد: عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟


يسعدنى ويشرفني انى اكون انا سعيد الحظ



واشهدو يا سكان السندباد اديني اهو بتقدم قدامكم جميعاااا




وبتقدم لـ اختى امـة الرحمـن




واطلب








منها الموافقـة


فى قبول ردي على حسب شروط وقوانين المنتدي

الموضوع يستاهل ان يكون من ضمن اميز المواضيع بالقسم
موضوع يجذب العين والعقل والقلب لقراءة الكلمة
تلو الاخرة
كالمطر يا اختى امـة الرحمن بعد طول غياب
تهطلين علينا بما هو اروع ومميز وجديد
تحملين بمواضيعكـ ما هو جديد ومفيد
تعجبنى تلك المواضيع التى تحمل
الجاديه والواقعيه والمزحـه والتشويق وروح الفكاهـة
والتى اتت كلها لتخدم مضمون الموضوع
انتى كشخصيه اكن لها كل الاحترام واحترم مواضيعهاا حفظكـ الله
فكاتب الموضوع رااائــع وناقل الموضوع لا يقل
روعـه عنه فأنتما مشتركان فى الحس الذوقى معاً


والله يا اختى امـة الرحمـن
احنا نعيش عصر الموضـه الزوجية ..فهناك الزواج على الطريقة التقلديه وهناك الزواج الحديث وتعددت انواع الزواج .. وان قل عدد المقبلين على الزواج

تلاقى البنت عاوزه تتزوج طيب كويس شىء جميل
عاوزه تتزوجي ليـه !؟
هو كدا عاوزه اتزوج وخلااص
مش احسن ما يقولو عليا عانس ومعقده وقطر الزواج فاتني

اها يعني المشكلة او السبب فى كلام النااااس
ودا اللى بيدفعها انها تتسرع فى اختيارهااا عشان ترحم نفسها من تلسين وتلقيح كلام الناس او كلام امها
اللى دائما ينظرون اليها بنظرة الشفقة
فمع اول دقت جرس من العريس .. امسكه يا بابا
موافقه عليه

يعني مش عارف الزاى البنت تمتلك الشجاعـة
فى انها تروج لنفسها فى المواقع وفى الاعلانات والصالونات والبرامـج التلفزيونيه المختصه بهـذا الامر
والانترنت والكافى نت وجميع الطرق

وبتتغادى عن عيوب فى الشخص اللى متقدملها

ماهو مفيش وقت هى عاوزه واحد يجي يشيل ويخلص
مفيش فترة اختبار ولا التعرف على شخصيات بعضهم البعض زمان كانت شروط البنت معقده شويه
عاوزه راجل يكون راجل بجد واهم شىء
يصون ( امـه) ما لو ملهوش خير فى امـه يبقى ملهوش خير فى حد
ويكون متدين ويكون حسن السير والسلوك ولديـه مهنـه او عمل او مصدر رزق ويقدس الحياه الزوجيـه
ولبق بالكلام وشخصيته قويه ووسيم
اما فى عصر الانترنت والسرعـه دلوقتى .
المطلوب ..من الراجل .. جاهز .. تعالا شيل
يكون معاه شقـه ووظيفــه
واستلم البضاعـه والله يباركلكـ

هو شهر واحد بس وتبدأ المشاكل تطفو على صفو حياتهم الزوجيـه وبتوصل للطلاق او الهجر
او الخلع..الخ وسيرتهم تبقى على كل لسان


دا لو مكنش عايرها كل شويه .. يا بنتى متنسيش نفسكـ
دا انا مش مختارك . دا انا مشتريكي
من بعد ما كنتى عارضه نفسك زى البضاعـه
وقاعده فى الباترينـه مستنيه عريس الغفله
هو انتى كنتى لاقيه !؟؟؟؟
تحمدى ربك وتبوسى يدك وش ودهر
انك لاقيتي حد يلمكـ وقلتى لا
دا انتى عامله اكوينت بالموقع ليكي سنتين والناس داخله طالعه تبص على صورتكـ ومواصفاتكـ ومهزتيش رمش عين راجل واحد
وتبدأ بقى سلسة المعايره ولا تنتهى

ايه يمنع اى راجل ندل من انه يقول لزوجتـه الكلام دا طالما النداله بتجرى فى دمـه


اصل فى الزواج بالاخص المشكلة بتكمن

فى الرجل وليس الفتاة
لأن الرجل الحقيقى لو اتزوج براقصـه على يده
سوف تصبح داعيه ومن السيدات الفاضلات
اللاتي نتشرف بهن
فالرجل عندما يفكر ان يتزوج من فتاه بيكون شرطـه الاساسى او مطلبه الاساسى وهو اخلاقها وسلوكها وتصرفاتها وتدينها
اما اى امور اخرى ممكـن نتغادى عنهاا .
ايه عنيده مش مشكلها........... هنعدلها
ايه طيبه مش مشكلها............. هنفرعنها
ايه بتخربش مش مشكله.....هنقص ظوافرها
ايه بتعض مش مشكله........ هنكسر سنانها
يعني هتتعدل يعني هتتعدل مع الراجل الحقيقي

لكـن المشكلة التى تقابل الفتاة انها بجانب نظرتها لأخلاق فتى احلامها وتدينـه ووسامتـه ..الخ

لازم اهتمامها بأهل زوجها لا يقل اهتماما بزوجها نفسـه

لأنـها سوف تصبح وحده منهـم وهتعيش باقى حياتها معهم
يعني لازم تسأل عن كل فرد فى اسرة زوجها
ولو شخص واحد مش تماما بتصرف نظر عن الزواجـه

فالفتاه بتهرب من المصادمـه دي بأنها تشرط على خطيبها اللى سوف يصبح زوجها مسقبلياً ان يكون ليهاشقـه مستقله بيها
بكدا اهل زوجها لو حبو يشوفو ابنهـم
وبالرغم من انه ابنهم بس لما يروحو يشوفوه فى شقتها هيكونو مثلهم مثل الضيوووف وملهمش غير كرم الضيافـه .. وهش هش هش بيتكـ بيتكـ وتقفل باب شقتها وانتهى الموضوع

وبم ان الح ـال مش اد كدا واللى جاى على اد الى رايح

فالعريس كله على بعضـه بيهرررب من الزواجـه دي
طيب انا مش اد انى اشترى شقـه وافرشها وذهب ومصاريف زواج وهم ما يتلم


وبما ان الشخص دا عاجز ماليا ... بيضطر انه ينزل من ثقف مطالبه
هو انا كنت بقول عاوز بنت محترمـه ومتدينـه ومؤدبه واخلاق وسلوك ومتشتغلش انا اتكفل بتلبية مطالبها

يهرش فى دماغـه شمال ويمين ويهز رقبتـه
ويقول لا خلاص
شيل موضوع انها متشتغلش دا ..
وحطـه كشرط من الشروط
يبقى انا عاوز بنت اول شىء تكون بتشتغل
وبعد كدا رص اى مطالب وخلاااص اهو تشارك فى مصاريف البيت عشان تحس ان ليها دور بالحياة

يااااااه البنت دى تحفه قوام وجمال يا غزال يا غزال وكمان بتشتغل دى بقى نزلتلى من السما

ان شاء الله تكون من نصيبى ..
ياااااااااااااااااه
خساره اخلاقها مش ولا بد وسلوكها زفت

يهرش فى دماغـه شمال ويمين
وتحت ضغط الرغبات يقول
يمكن بعد الزواج ربنا يهديها وربنا غفور رحيم وربنا بيقبل التوبه

الشىء المدهش هنا ان الشاب دا اصلا
ممكن تلاقيه مش بيصلى ولا بيعرف طريق المسجد
بس التدين كله نزل عليه فجأه كدا عشان
يضحكـ على نفسـه انه عمل كدا
تطوعاً وليس طمعاً
وهى دى المشكله للاسف الشديده
اللى بتقابل اى فتاه فى الزمن دا
ان نسبة كبيرة من الرجالة معندهمش نخوة ولا غيرة
رجاله عبارة عن .. عيال يعين الشكل راجل

بس الصفات صفات طفوليه
عاوز يتزوج ومش اد انه يتزوج

فيستلف فلوس من هنا وهنا ويتزوج
هما يومين بس يهنى فيهم بنت الناس واليوم الثالث يمرمطها معاه ويبهدلها ..
اعملك ايه اجبلك منين ..مش معايا .. اسرررررررررررررق
عاوزانى اسررررررررررق
تقعد هى مع نفسها تلعـن فى الزواج

وسلسفيل الزواج
*
*
*
ويالا يا هانم الف مبروكـ من شهر كنتى انسـه

وخفتى من كلام الناس ليقولو عليكي عانسـه
فتزوجتى ونلتى لقب مطلقـه ..
ونجاملكم فى المسرات بقا ههههههههه
اقعدي جمب اختكـ هنا


تعالى بقا للبنات ..اغلبهن مش مؤهلين انهم يصبحو زوجات
ولا ينفعو يكونو زوجااااااااااات
وحده ماشيه مع تامر ومصاحبه فؤاد
وعاشت قصت حب مع خالد وبتزاكر مع مصطفى والواد ابراهيم اخو صاحبتها بيوصلها اوقات بعربيتـه
ولسه متخانقـه مع هشام وبهدلتـه
عشان فضحها وسط اصحابها
وقال ان خطيبها محمود رمالها الدبله فى وشها
بعد تلات سنين حب وغرام وهيام
*
*
*
اللى زى دى تنفع تكون ام الزاى بكره وبعده
ولا تكون ست بيت ولا ربة منزل ولا ملكة فى مملكتها!؟
خلااص للاسف االاخلاق وصلت قمة التدنى
بين الجنسين البنات والشباب
ومفيش مصدقيـه لا فى القول ولا الفعل

بالنهايـة
واقولها وبكل صراحـه الفتاة او البنت او المرأة اغلى من انها ترخص نفسها بعرض نفسها كسلعـة تباع وتشترى وتروج لنفسها كمنتج حيوي




اقسم بالله العظيم بنت فى سن 26 سنـه اتصلت
على برنامج تلفزيوني مخصص للتوفيق بين الجنسين
الوو ..انا فلانـه وعندى 26 سنـه على قدر كافي من الجمال والقوام ومتوظفـه ولديا شقـه
طلباتى فى العريس انه يكون وسيم ويقدر ويقدس الحياه الزوجيـه

يعني كأنـها بتقول عاوزه اى رجال وخلاص
ومش عاوزه ولا حاجه منه غير الهدمـه اللي لابساها ويجيلى بقا عشان نتفق

بما اني صعيدي وبسمعها اكتير الكلمه دى بس الشاب اللى هو بيقولها لأهل خطيبتـه
انا مش عاوز حاجه منها غير تجيلى بخلجاتها
الىل لابسهم ههههههههههه وخلجاتها
يعني هدمتها يعني ملابسها هههههههههه
ويارب يطلعلى واحد صعيدي يقول اول مره اسمع
كلمه خلجات دى عشان اسيب الموضوع
وامسك فيه ضرب من هنا لبكره
دلوقتى اتقلبت الايـه اصبحت البنت هى اللى بتسعى وبتبحث على عريس الغفله ومش عاوزوه حاجه من الشملول دا غير انه يرحلها راسم البسمه على شفتيه ويقبل طلباتهاااا مش بعيد تكون العصمه بيدها طالما االشقه ملكها


وفيها ايه لما البنت تعنـس .. ولا الشاب يعنس هههههههه حلوه الشاب يعنس


هو مش كل شىء نصيب وقضاء وقدر ..

هو البنت

مطالبه يعني بأنها تعرض نفسها كسلعـه
تباع وتشترى
كام بنت اتزوجت وبعد الزواج بشهر اتطلقت
وفيه بنات بتتمنى وبتحلم انها تتطلق
وفيه بنات بتلعن الساعـه اللى اتزوجت فيها
وبنات بتنتحر بسبب ازواجهم
وبنات كانت محترمـه فى بيت اهلها
وبعد مااتزوجت اتبهدلت واتمرمطت واتهانت
وبنات بتدعى يوميا ليل ونهار على اهاليهم لأنهـم موقفوش ضدد زواجها من البيه زوجها




اصل الزواج ..فى نظرررررررررررررى
نصيب للفتاة وليس اجتهااااااااد منها

فيه بنات مش بتخرج من بيتها خ ـالص
وسبحان الله نصيبها بيجيلها
ونصيبها دا ممكن يكون شافها فى فرح
بنت عمها بنت خالها
اياً كانت المناسبه ..المهم انه بالصدفــه
يعني صدفــه غير مقصوده بين البشر ..
بس ربنا مقدر للصدفـه دي وقاصدها ومدبرها ومخططلها . فكل شخص بياخد على اد نيتـه
بس الصبر وان الله مع الصابرين اذا صبرو


ممكــن
بنت تتزوج على سن 20 سنـه بعد تلات سنين زواج تطلق
وبنت تانيه تتزوج على سن 30 سنـه وزواجها مستمر إلى الان
لو الاثنين عايشين فى بيت واحد .. تتخيلو مين هيحسد مين فيهم
ويتمنى انه يكون مكان الثاني

ووتخيلو ايهما افضل

الحصول على لقب عانس

ام

الحصول على لقب مطلقه

مش معقول يعني البنت هتخرج من بيتها مثلا

هتسألها امها رايحـه فين هتقولها .

المثل بيقول اسعى يا عبد وانا اعينكـ .

رايحـه ادور على عريس ساعة الصبحيه

والنبى ادعيلى يا ماما ارجـع وفى يدي عريس

دا مش دور البنت ابداً .. بس نتمنى ان يكون

ليها دور فعال فى انها تقنع امها وابوها

فى انهم ميغالوش فى طلباتهم عاوزين وعاوزين

ودا هو السبب اللى دفع اغلب الشباب

فى العزوف عن الزواج نتيجة المغالاه فى المطالب

لوك لوك لوك لوك لوك هههههههههههه

ايه دا ماكينـة كلام ههههههههههه بس كفاية كدا

بصراحـه الموضوع جميل جداااااااااااااااااااااا

وتسلم الايادي اختى أمـة الرحمـــــن

ربنا يبعد عنكـ الرغاين هههههههههه

التوقيع

ليست مشكلتي

ان لم يفهم البعض مااعنيه

وليست مشكلتي

ان لم تصل الفكرة لاصحابها

فهذه قناعاتي ..وهذه افكاري

وهذه تصاميمي وكتاباتي

فأن جف قلمى فى مكان مـا

فسوف ابحث عن من اجد معهم

نزف لكتاباتى :)

-------
[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

[عزيزي الزائر يتوجب عليك التسجيل لمشاهدة الرابط للتسجيل اضغط هنا]

من مواضيع rady82 :

0 ۝ ومن ريحة ۝ صدرها ۝ العطرُ ۝وجسدها۝المسكُ ۝ للمتزوجين فقط
0 @الفيلم الصوتى الرائـع جدااااااا.. مملكة الأعداء الخفية @
0 وعشان بحبكـ .. أحب الى يحبكـ !؟ بـ قلمي
0 مشاركات خلافيه
0 @ ما هو الفرق بين ميلودي افلام وبين ميلودي اليهود الأمل البعيد؟@

  رد مع اقتباس
قديم 06-23-2011, 08:33 PM   #4

عضو مميز vip

 
الصورة الرمزية امة الرحمان

 







معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :امة الرحمان غير متواجد حالياً
 

Thumbs Up رد: عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟


أخي الكريم rady كلامك راااااائع و خفة الدم و لا اروع

طيلة قراءتي لردك و أنا ابتسم و اضحك.. و الله قد كفيت و وفيت... أنا معك في كل ما قلته

من أهم ما قلته: هو أن الزواج هو رزق و نضيب للمرأة و للرجل و ليس لابن ادم الا أخذ الاسباب بالطريقة الشرعية

الاهم و المهم هو التوكل على الله .. الثقة بالله و حسن الضن فيه سبحانه و تعالى

الله المستعان و زوج الله كل بنات المسلمين و شباب المسلمين بالازواج الصالحين الطيبين و رزقهم الذرية الصالحة التي تنصر الدين.. اميـــــــــــــــــــــــن ...... اميـــــــــــــــــن ... امـــــــــــــــــن يا رب العالمين



من مواضيع امة الرحمان :

0 جازكم الله كل الخير
0 بارك الله فيكم
0 لا استطيع فتح ملفات pdf
0 أكره الرجــــال معذرة لكن هذا ما احسه الان
0 جازكم الله كل الخير

  رد مع اقتباس
قديم 06-23-2011, 09:29 PM   #5

فريق الاشراف السابق

 
الصورة الرمزية مصطفى ازريزر

 








معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :مصطفى ازريزر غير متواجد حالياً
 

Momez178 رد: عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟


السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اختي امة الرحمن موضوع رائع فعلآ
بصراحه الاعلانات هذه انا مشوفتش زيها ,, هههههههههههههه ,, ايه اللى عايز واحده تصرف عليه

امال هو ايه لازمته ف الدنيا ,., بلا عووزه

انا بشوف الاعلانات دى وبدايق منها جدااااااا بطريقه مش متخيليتها

وبدايق من البنات اللى تقول عندها شقه وغيره ,, بصراحه بحس انه بيع بالرخيص ,, واللى له تمن دايما رخيص

وفي بنات ورجاله بينسو نفسهم
وبنات تعيش ف الدور ولسه مجلهاش فارس احلامه وعماله رفض رفض ,, لحد مايجى وقت متلاقيش اللى يبصلها اصلا


فتضطر تعمل كدا وتلجأ لاعلانات ,, لعلى وعسى

وفعلآ دلوقتى اعلانات الزواج بقيت فـ كل مكان ,,

المشكله ان البنات والشباب موقفين حياتهم وفاكرين ان السعاده كلها فـ الارتباط والحب والزواج ,,
وبيوقفوا سعادتهم لحين قدوم فتى الاحلام او فتاه الاحلام ,,
ناس كتير ارتبطت وتزوجت وللاسف كانت ايامها تعاسه × تعاسه ,,

انا مش بقول اعملوا اضراب عن الزواج
لااء

بس لازم نعرف ان ربنا سبحانه وتعالى خلق لينا حاجات كتير تسعدنا ,,
يبقى مش لازم نوقف سعادتنا فـ انتظار شخص ممكن يطلع كويس وممكن لاء ,,
وممكن الشخص ده يكرهنا فـ الحياه كلها ,,
يبقى ليه اوقف سعادتى عليه ,,
لااا طبعا ,,
لازم اشوف وادور على هدف حقيقى يقربنى من سعاده حقيقه ,,



والزواج والارتباط ده قسمه ونصيب ,,
وكل شئ بوقت لا يعلمه الا الله سبحانه وتعالى ,,
وسبحان الله ربنا سبحانه وتعالى بيبعت كل شئ فـ الوقت المناسب لينا

يبقى مش لازم نجرى ورا كلام ده ,,
ده رزق سيبوا ربنا يرزقكم به فـ الوقت المناسب ,,
وياريت محدش يستعجل عليه ,,

ونا موافق وياريت اكون سعيد الحظ بس انتي قلتيلي الشقه فين ههههههههههه
اختي امة الرحمن دمتي بخير وسعاده
ننتظر جديدك


التوقيع


من مواضيع مصطفى ازريزر :

0 أرقى مايتعلم الانسان
0 حرامي.. بس على مستوى
0 أحصائيات مذهلة في جسم الانسان
0 المقلوبة
0 أفضل100 حكمة عالمية

  رد مع اقتباس
قديم 06-24-2011, 01:01 AM   #6

عضو مميز vip

 
الصورة الرمزية امة الرحمان

 







معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :امة الرحمان غير متواجد حالياً
 

Thumbs Up رد: عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟


اخي الكريم مصطفى ازريزر و الله ابدعت في الاجابة

و لله الحمد لسا في شباب عندهم نخوة و عزة ... الله المستعـــان


جداااا جدااااااا اسعدني مرورك و جازك الله كل الخير على الاهتمام بالموضوع و الرد المفصل

دمت في رعاية الرحمن


من مواضيع امة الرحمان :

0 كيف التخلص من حب من طرف واحد؟؟؟ عــــاجل
0 الكل يصف احساسه الله يخليكم
0 أناجيك ربــــــي
0 أكره الرجــــال معذرة لكن هذا ما احسه الان
0 خواتم بلاستكية

  رد مع اقتباس
قديم 06-24-2011, 11:58 AM   #7

فريق الاشراف السابق

 
الصورة الرمزية ابو الصبر

 








معلومات إضافية
  النقاط : 1
  الحالة :ابو الصبر غير متواجد حالياً
 

افتراضي رد: عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟


اختي الفاضلة امة الرحمن ,,
لقد اثرتي موضوعا في غاية الاهمية , فقد انتقلبت الموازيين على عقبيها , اصبح الرجال او الذكور ان جاز التعبير , (فلا اعرف رجلا يقبل على نفسة ان تصرف علية امرأة ) يبحثون عن ذات المال والشقة والعربية والرصيد البنكي , وبكل بجاحة ينام هو طوال النهار ويسترخي هو بكل رفاهية وينتظر بداية الشهر لينتفض كالاسد ويأخذ ما اتت بة من مال , بالله عليكم اي نوع من الرجال هذا ؟؟ والله ما اجمل الكدح والجد في الدنيا وما اجمل ان تُلبي حاجات اهل بيتك من عرق جبينك ,
والادهى والامر ان النسبة في تزايد مستمر , كلهم يبحثون عن سيدات الاعمال وذات الاموال الطائلة , لماذا لا تصبح انت مثلهم وتعمل بجد لكي تصل الى ما تُريد دون الاتكاء المميت على المرأة ؟
نحن في زمن اصبح بعض الرجال ( ورق ) ,, ووالله الورق ذو فائدة بل هم فقط زيادة عدد ,,

بعد المقدمة دي ,, انا اتقدم للزواج بك فهل تقبلين بي زوج ؟ ( انا من غير وظيفة , وبدون شقة ) ها قلتي اية ؟؟ وحتدفعي المهر كااااام ؟؟ هةهةهةهةهةهةهةهةهةهةهة



من مواضيع ابو الصبر :

0 احلى صباح مع احلى مساطيل
0 اللي يوصل للرقم 4 ياكل العضو اللي يبي
0 90% من الناس يرفضون فهل تقبل انت؟؟اجب بصراحة!
0 تخيل الى اي درجة انت محبوب !!! والله تستغرب,,
0 انة الحب

  رد مع اقتباس
إضافة رد

مواقع النشر (المفضلة)

أدوات الموضوع إبحث في الموضوع
إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم
انواع عرض الموضوع

تعليمات المشاركة
لا تستطيع إضافة مواضيع جديدة
لا تستطيع الرد على المواضيع
لا تستطيع إرفاق ملفات
لا تستطيع تعديل مشاركاتك

BB code is متاحة
كود [IMG] متاحة
كود HTML معطلة
Trackbacks are معطلة
Pingbacks are معطلة
Refbacks are متاحة


المواضيع المتشابهه
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى مشاركات آخر مشاركة
اروع من كدا مافيش ابتهال يالله يالله ميرا لانا منتدى الجوال العام 0 05-30-2012 08:22 AM
زوجي خني عيزة رئيكم معايابالله علكم دنيا دنيا منتدى الحوار الجاد والهادف 4 12-17-2011 09:05 PM
عسى الله ياخذ المنتدى واللي اسس المنتدى واعضاء وعضوات المنتدى البصراوي4 قسم المواضيع والاعلانات المكررة 3 07-27-2010 11:29 PM
عيزة ترحيب اللي مش هيرحب ههديلوه كتاب رياضيات محبة هاري بوتر الترحيب بالاعضاء الجدد 7 12-25-2007 02:06 PM
عيزة ترحيب اللي مش هيرحب ههديلوه كتاب رياضيات محبة هاري بوتر قسم المواضيع والاعلانات المكررة 0 12-04-2007 06:17 PM

انت الان في منتدى الحوار الجاد والهادف تتصفح

عيزة عريس من المنتدى.. يالله يا شبـــاب فينكم؟؟

في منتدى سندباد


الساعة الآن 04:18 AM.
جميع المشاركات والمواضيع في منتدى سندباد لا تعبر بالضرورة عن رأي إدارته بل تمثل وجهة نظر كاتبها
حقوق النسخ مسموحة لـ محبي نشر العلم و المعرفة - بشرط ذكر المصدر
يمنع وضع و تحميل البرامج و الالعاب المقرصنة و التى تحتوى على كراك أو كيجن أو سريال مسروق
All participants & topics in forum forum.sendbadnet.com  does not necessarily express the opinion of its administration, but it's just represent the viewpoint of its author
Privacy Policy

الموقع برعاية

  الاسهم ادب  اخر الاخبار  العاب صور   

الوصول السريع لاقسام منتدى سندباد تفسير الرؤى و الاحلام منتدى الهويات وتنمية المهارات المنتدى العام المنوع منتدى الحوار الجاد والهادف جدول البرامج التلفزيونيه الثقافيه و الاجتماعيه الحوادث والعجائب منتدى الصور عروض البوربوينت ديوان الاُدباء العرب ألعاب ومسابقات الاعضاء منتدى الفكاهه والفرفشة و الالغاز ملفات الفيديو و الصوتيات منتديات أفلام الرسوم المتحركة اليابانية Anime منتدى السياحة و السفر منتدى الأفلام وعالم السينما المنتدى الاسلامي العام إبداعات الأعضاء فى الشعر و الخواطر منتدى التربيه والتعليم الموسوعة العلمية منتدى الاثاث والديكور منتدى المطبخ والرشاقة والرجيم بحوث علمية منتدى اللغات الأجنبية تحميل كتب مجانية المنتدى الرياضي العام منتدى القصص الواقعيه منتدى البرامج الفضائيات والستلايت منتدى الألعاب الإلكترونيه للاجهزه و الكمبيوتر منتدى الكمبيوتر والانترنت العام اسواق الاسهم والعملات والسلع منتدى الازياء والمكياج والاناقة موسوعة الشعر و الخواطر المنقولة طلبات الاعضاء منتدى الصحافة والاعلام منتدى برامج الجوال منتدى القصه القصيره وفن الرسائل الادبيه منتدى الطفل والمرأه العام منتدى خدمات الجوال المنتدى الطبي العام منتدى الجوال العام الحراج الالكتروني مستعمل التوظيف والوظائف اصحاب المواقع منتدى الاصدقاء والتعارف المزيد
سندباد  
للأعلان بالموقع للاتصال بمدير الموقع من هنا
 
Powered by vBulletin® Version 3.8.4. Copyright ©2000 - 2019, سندباد
Copyright © Sendbad.Net powered by

Security team

 


SEO by vBSEO 3.2.0 ©2008, Crawlability, Inc.